Jak motivovat své zaměstnance k růstu a vyšší výkonnosti

0

Nemusíte hned být manažerem v korporátu, abyste se museli starat o blaho svých podřízených. I franchising sebou přináší výhody a nevýhody zaměstnanců. Pokud budete chtít svoje podnikání neustále rozšiřovat, nevyhnete se najímání dalších kolegů a delegování své práce. U nás v Extéria Market se o své zaměstnance a franchisanty důsledně zajímáme a je pro nás důležitá jejich spokojenost.

Vnitřní a vnější motivace

Motivaci rozdělujeme na vnitřní a vnější. Je důležité zaměřit se především na tu vnitřní. Baví vaše zaměstnance jejich práce nebo si to chodí do kanceláře jen “odsedět”? Zaměřte se na vedení rozhovorů jeden na jednoho a detailně se zajímejte o jejich zájmy, pracovní i mimopracovní a pokuste se jejich náplň práce tomu adekvátně přizpůsobit.

Vnější motivací jsou z velké části peníze, pracovní benefity, ale i určitá pověst, kterou moje zaměstnání má v širokém okolí a mezi známými. Jak můžete zvýšit kredibilitu své značky? To vše jsou otázky, které si musíte položit před tím, než začnete řešit “neposlušné” zaměstnance.

Zapojení zaměstnance

Spokojenost zaměstnanců se také odvíjí od toho, jak moc se cítí být zapojeni do rozhodování ve firmě, jak moc mohou ovlivnit její zisk a chod. Jak vysokou zodpovědnost mají vaši jednotliví zaměstnanci? Odpovídá to jejich skutečnému zaměření a výkonu? Může se stát, že někteří vaši kolegové nebudou dost kompetentní na svěřené role.

To ale poznáte jen z detailního průzkumu a sledování jejich výkonnosti. Nenechte se ošálit zdánlivým postojem daného člověka – ti s nejvíce průpovídkami a nejpropracovanější sebeprezentací toho obvykle dělají nejmíň. Naopak tichá voda břehy mele, a tak můžete toho nejvěrnějšího a nejpracovitějšího podřízeného často úplně přehlédnout.  

Publikováno: 30. 01. 2023

Kategorie: Podnikání

Autor: Alena Novotná